FAQ

Er det nikkel i smykkene dere selger? 
Nei. Alle våre smykker er nikkelfrie

Tåler smykkene vann? 
Ja. Alle våre smykker har et non-tarnish belegg som beskytter mot vann og fuktighet og bidrar til at smykkene beholder blanke overflate over tid. Men husk at også vanntette smykker vil kunne miste sin skjønnhet dersom du behandler dem direkte feil. 

Hvilke materialer blir brukt til å lage smykkene ?
Smykkene du finner hos Mea Nani er laget i en rekke ulike materialer. Personlig elsker vi gullbelagte smykker (metall med et tynt lag gull) og smykker i rustfritt stål.

Noen av smykkene vi selger er belagt med 18k gull. Men de fleste smykkene du finner hos Mea Nani Jewellery er belagt med 14k gull. Det tynne laget av gull som påføres toppen av metallet er 2,5 mikron tykt og består av 14k  gull gult gull, hvitt gull eller rosa gull. Dette laget påføres også over smykker i rustfritt stål, og fargen på dette smykket bestemmes av fargen på gullbelegget. Smykket i rustfritt stål er laget av 304 eller 316L stål. 

Hvilke typer smykke bør jeg velge? 
Det er helt opp til deg. Hovedforskjellen mellom våre gullbelagte smykker og smykkene i rustfritt stål er materialet under belegget. Smykker i rustfritt stål blekner ikker og oksiderer heller ikke. Det er alltid en viss sjanse for at dette kan skje med gullbelagte smykker, men først og fremst er dette avhengig av hvordan du behandler dem. 

Kan jeg fortsette å bruke smykkene mine mens jeg driver med sport eller sover?
Selv om smykkene vi selger er av god kvalitet for å kunne vare lenge, anbefaler vi likevel våre kunder å ikke bruke smykkene våre mens de dusjer eller sover. Hard bruk over tid (f.eks ved at smykkene brukes under vekttrening etc.) kan også bidra til at gulbelegget slites bort og smykket misfarges ved at det underliggende materialet skinner gjennom.

Trenger jeg en konto for å bestille?
Ingen kontoer er nødvendig for å bestille fra MEA NANI JEWELLERY.
Du legger bare varene i handlekurven og kjøper ved å klikke på betalingsknappen.

Kan jeg handle mot faktura? 
Ja. Du kan handle fra MEA NANI JEWELLERY sin nettside gjennom bruk av Klarna sin betalingsløsning som gir mulighet for å utsette og/eller dele opp betalingen din. 

Hvilke land sender dere til?
I øyeblikket er det kun kunder bosatt innenfor Norges fastland som kan bestille varer hos MEA NANI JEWELLERY.

Hvor lang tid vil det ta før jeg mottar bestillingen min?
Bestillinger som mottas før kl. 16.00 blir behandlet innen 24 timer, eller påfølgende virkedag. Levering skjer vanligvis innen 2-4 dager etter utsending av pakken. For pakker til nord Norge må det påregnes en dag ekstra leveringstid. 

Hvordan kan jeg spore bestillingen min?
Når du legger inn bestillingen din, vil du motta en bekreftelses-e-post. Når bestillingen er sendt vil du motta en e-post med et sporingsnummer. Vennligst sjekk søppelpostmappen din hvis du ikke mottar e-posten fra oss. Du kan også kontakte oss på post@meanani.no hvis du av en eller annen grunn ikke mottar sporingsnummeret ditt i det hele tatt.

Hvor mye må jeg betale for frakt?
Alternativet pakke med sporing levert i postkasse har en fastpris på kr. 49,- Ved kjøp over kr. 650,- er dette alternativet gratis. For sendinger som ønskes levert til et hentested er fraktkostnaden kr. 79,-  Du kan velge å få levert bestillingen din hjem på døren. Fast fraktpris er da 199,- Sjåføren vil ringe deg 30-60 minutter før levering.

Kan jeg endre eller kansellere en vare fra bestillingen min?
Hvis du allerede har lagt inn en bestilling og du trenger å gjøre en endring FØR den sendes, vennligst kontakt kundeservice@meanani.no og vi vil hjelpe deg. Dersom bestillingen allerede er sendt ut fra vårt lager kan du dessverre ikke kansellere. Du har imidlertid 14 dagers angrerett etter forbrukerkjøpsloven. Se informasjon om dette nederst på nettsiden.

Hvordan kan jeg bytte eller returnere en vare?
Dersom du angrer på et kjøp og vil returnere en vare, tar du først kontakt med oss på e-post: post@meanani.no eller via inlogging til din kundekonto dersom du har opprettet dette. Dersom betingelsene for angrerett er oppfylt får du tilsendt en returetikett fra oss som du kan klistre på pakken din.  

Sendingen leveres deretter inn på Posten. Ved bruk av angreretten må du selv stå for returkostnaden på kr. 49,-  Dette beløpet vil bli trukket fra totalbeløpet som refunderes til deg når vi mottar sendingen. 

OBS! Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vær derfor spesielt oppmerksom på at forseglingen på øredobber ikke kan være brutt dersom du skal kunne benytte deg av angreretten.   

Samme fremgangsmåte som beskrevet over, gjelder også dersom du heller ønsker en annen vare. Du returnerer pakken til oss og legger inn en ny bestilling i nettbutikken.

Se mer detaljert beskrivelse her med hensyn til fremgangsmåte og hva du må huske på når du vil returnere en vare til oss.

Jeg fikk en gratis gave ved minimumskjøp, kan jeg beholde denne selv om jeg benytter meg av angreretten?
Hvis et produkt som var en del av et minimumskjøp (kr. 850,-) blir returnert slik at minimum kjøpsverdi ikke lenger oppnås, må gaveproduktet som fulgte med kjøpet også returneres.

Hvis gratisgaven ikke returneres, forbeholder vi oss retten til å trekke hele veiledende pris for gaveproduktet fra beløpet som skal refunderes.

Hva gjør jeg dersom jeg har mottatt feil vare eller det er mangler ved varen jeg har mottatt? 
Alle varer blir sjekket grundig før de sendes ut fra vårt lager. Dersom du likevel skulle være uheldig og årsaken til at du ønsker å returnere er at det foreligger feil eller mangler, skal du ikke sende varen i retur. Kontakt oss på  post@meanani.no så hjelper vi deg. Du kan lese litt mer om fremgangsmåte ved reklamasjon her.